فیلتر کمپرسور اسکرو

فیلتر کمپرسور اسکرو

فیلتر کمپرسور اسکرو نقش بسیار حیاتی در حفظ عملکرد و عمر مفید کمپرسور دارد. این فیلترها به عنوان یک جزء مهم در فرآیند جداکنندگی هوا، روغن و آب در کمپرسور عمل می‌کنند و از ورود ذرات جامد و رطوبت به داخل دستگاه جلوگیری می‌کنند. استفاده از فیلترهای با کیفیت و متناسب با نوع کمپرسور، علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه، باعث افزایش عمر مفید آن می‌شود.

در این مطلب به بررسی فیلتر کمپرسور اسکرو خواهیم پرداخت.

معرفی فیلتر کمپرسور اسکرو

استفاده از فیلترهای اورجینال و با کیفیت برای کمپرسورهای اسکرو بسیار اهمیت دارد. این دستگاه‌ها دارای سه نوع فیلتر اساسی، یعنی فیلتر سپراتور، فیلتر روغن و فیلتر هواکش می‌باشند. با توجه به اهمیت استفاده از فیلترهای موثر و اورجینال، توصیه می‌شود که از برندهای معتبر و معروف در زمینه فیلتر کمپرسور باد استفاده شود. استفاده از این فیلترها باعث افزایش عمر و کارایی دستگاه کمپرسور اسکرو می‌شود و از خرابی زودرس آن جلوگیری می‌کند.

  • فیلتر سپراتور کمپرسور

در دستگاه‌های کمپرسوری که از نوع روغن پاششی (Oil Inject) استفاده می‌کنند، وظیفه جداسازی هوای فشرده از روغن موجود در هواساز را برعهده دارد. این فیلترها به دو شکل عمده تولید می‌شوند؛ یکی به صورت رزوه‌ای و پیچی که به فیلتر کاتریجی مشهور است و دیگری به صورت داخل تانکی که با نام فیلتر Air Reciver شناخته می‌شود. در انتخاب فیلتر سپراتور، فشار کاری نیز باید به دقت مدنظر قرار گیرد.

فیلترهای سپراتور داخل تانکی بر اساس 5 پارامتر مختلف ارزیابی می‌شوند؛ شامل ارتفاع فیلتر، قطر فلنج فیلتر، قطر بیرونی استوانه، دهنه داخلی یا قطر داخلی فیلتر و تعداد سوراخ دور فلنج و یا پیچ موجود در سر فیلتر کمپرسور.

  • فیلتر هواکش کمپرسور

در دو نوع صنعتی و غیر صنعتی ساخته می‌شود و برای جمع‌آوری هوای محیط و فشرده‌سازی آن استفاده می‌شود. استفاده از نوع صنعتی این کمپرسورها برای ماشین‌آلات صنعتی و کارخانه‌ها مناسب است. علاوه بر وظیفه‌ی اصلی که پیشگیری از ورود آلودگی‌ها به داخل کمپرسور می‌باشد، فیلترهای هواکش کمپرسور در کاهش صدا در طول کارکرد کمپرسور نیز نقش بسزایی دارند.

در صورت استفاده این کمپرسورها در محیط‌های دارای گرد و غبار، لازم است که فیلترها به طور دوره‌ای، طبق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنما، تعویض شوند تا عملکرد کمپرسور تضعیف نشود.

  • میکروفیلترهای کمپرسور

این نوع فیلترها معمولاً در فعالیت‌های پنوماتیک استفاده می‌شوند، جایی که فیلتر هوای کمپرسور مسئول فشرده‌سازی هوا و جداسازی ذرات جامد، روغن، بخار و بو و طعم است. این نوع فیلترها قابلیت جداسازی ذرات با ابعاد بسیار کوچک از 1 تا 0.01 میکرون را دارند. این ویژگی از اهمیت بیشتری برخوردار است زمانی که نیاز به استفاده از کمپرسور هوا در فعالیت‌های مختلف وجود دارد و لازم است از ورود ذرات با ابعاد مختلف جلوگیری شود. بنابراین، میکروفیلترها به عنوان یکی از اجزای حیاتی فیلترهای هوای کمپرسور باد محسوب می‌شوند.

  • فیلتر هوا کمپرسور دیزلی

فیلترهای هوای کمپرسور دیزلی به دلیل کاربردهایشان در حوزه‌های مختلف مانند مناطق نفتی، معادن، عمران و راه‌سازی، و کارخانه‌های صنعتی، باید دارای کیفیت و کارایی بسیار بالا باشند. این فیلترها باید به‌راحتی قابل نصب باشند، اندازه مناسبی داشته باشند و همچنین با دوام و پایدار باشند.

فیلترهای کمپرسور هوا وظیفه‌ی حفاظت از دستگاه‌های کمپرسور را با جلوگیری از ورود مایعات و ذرات جامد بر عهده دارند. این فیلترها بر اساس سایز و نوع دسته‌بندی می‌شوند و می‌توان با ارائه‌ی کد فنی یا ابعاد فیلتر به همکاران، فیلترهای مورد نیاز را سفارش داد. عملکرد بهینه فیلترهای کمپرسور هوا بهبود کارایی و افزایش عمر مفید دستگاه را به همراه دارد.

وظایف فیلتر هوای کمپرسور باد

 این فیلترها به‌طور موثری از ناخالصی‌های هوا مانند روغن، گرد و غبار جلوگیری کرده و از سایش و خرابی تجهیزات جلوگیری می‌کنند. بنابراین، انتخاب و استفاده از فیلترهای کمپرسور هوا، به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت، به عملکرد بهتر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان منجر می‌شود.

پیشنهاد می‌شود که طبق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنما فیلتر کمپرسور باد همراه با فیلتر هواکش، فیلتر روغن و خود روغن کمپرسور بصورت دوره‌ای تعویض شود.

  • از جمله وظایف اصلی فیلتر هوای کمپرسور باد می‌توان به جلوگیری از افزایش صدای کمپرسور اشاره کرد.

یک آزمون ساده می‌تواند شما را با این موضوع آشنا کند. کافی است در زمان فعالیت کمپرسور باد، فیلتر هوا را باز کنید و ببینید که صدای کمپرسور چقدر بلندتر می‌شود.

  • وظیفه‌ی دیگر فیلتر هوای کمپرسور باد، جلوگیری از ورود ذرات معلق در هوا به داخل موتور کمپرسور است. اگر چنین ذراتی وارد موتور شود، خطر سوختن موتور بسیار بیشتر می‌شود.
  • فیلتر کمپرسور اسکرو

یکی از اجزای حیاتی کمپرسورها، فیلتر کمپرسور اسکرو است که در بخش‌های صنعتی به صورت گسترده استفاده می‌شود و مسئولیت جداسازی مواد مختلف را بر عهده دارد. این فیلترها بسته به ویژگی‌های عملکردی خود به صورت مختلفی طراحی می‌شوند که بسته به نیازهای محیطی و منطقه استفاده متفاوت هستند.

 موادی همچون هوا، روغن و آب از طریق فیلتر جداکننده‌ها به‌طور مناسب از کمپرسور عبور می‌کنند. انتخاب نوع فیلترهای جداکننده بر اساس اصل کار کمپرسور و نیازهای آن صورت می‌گیرد، که این انتخاب باعث کارایی و ایمنی بیشتر دستگاه می‌شود.

انواع فیلتر کمپرسور اسکرو را می­توان در سه نوع فیلتر دسته­بندی کرد که تعویض دوره‌ای و همچنین مرتب آن‌ها باعث افزایش عملکرد و عمر دستگاه می‌شود. توصیه می‌شود که طبق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنما همراه‌ با تعویض روغن، تمامی فیلترها بصورت دوره‌ای تعویض شوند. این اقدام باعث بهبود کارایی و کارکرد بهتر کمپرسور می‌شود و همچنین میزان خرابی و نقصان در دستگاه را کاهش می‌دهد.

اهمیت فیلتراسیون

می توان گفت، این فرآیند در بهبود کارایی و همچنین عمر کمپرسور باد بسیار موثر خواهد بود. در طول عمر خود، کمپرسور اسکرو با ذرات آلاینده مختلف مانند گرد و غبار روبرو می‌شود که می‌توانند عملکرد و کارایی دستگاه را تحت تأثیر قرار دهند. از این رو، با استفاده از فیلتراسیون، می­توان ذرات آلوده از هوا را حذف نمود و هوای خروجی با کیفیت بهتری تولید گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت استعلام قیمت فیلتر کمپرسور اسکرو، با واحد خدمات شرکت کمسان، ارتباط برقرار کنید.

بررسی روش­‌های فیلتراسیون

روش‌های مختلف فیلتراسیون در کمپرسور اسکرو برای جداسازی گرد و غبار، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و ویروس‌ها به کار گرفته شده است. این شامل فیلتراسیون هوا و روغن و فیلتراسیون آب و روغن می‌شود.

فیلتراسیون هوا و روغن از دو نگرش مکانیکی و الکترواستاتیکی استفاده می‌کند. این روش برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات آلاینده به داخل دستگاه و همچنین حفظ کیفیت روغن و کاهش عمر آن به کار می‌رود. 

فیلتراسیون آب و روغن نیز در کمپرسور اسکرو بسیار حیاتی است. این روش جهت حفظ کیفیت آب و روغن و جلوگیری از ورود ذرات آلاینده به داخل آنها و کاهش عمر آنها انجام می‌شود.

ورود هوا و رطوبت به کمپرسور

ورود هوا و رطوبت به کمپرسور می‌تواند مشکلات جدی در عملکرد دستگاه ایجاد کند. اگر هوا و رطوبت به میزان قابل‌توجهی وارد کمپرسور شود، عملکرد دستگاه به‌طور قابل ملاحظه‌ای تحت تأثیر قرار می‌گیرد. استفاده از یک فیلتر با کیفیت برای کمپرسور بسیار حیاتی است زیرا این فیلترها به‌طور موثر از ورود ذرات جامد و رطوبت به داخل کمپرسور جلوگیری می‌کنند.

بررسی قیمت فیلتر کمپرسور اسکرو

بررسی قیمت فیلتر اسکرو از شرکت کمسان می‌تواند به شما کمک کند تا انتخابی مطمئن و اقتصادی داشته باشید. با دسترسی به اطلاعات دقیق درباره قیمت‌ها و مشاوره از کارشناسان متخصص این شرکت، می‌توانید فیلتری را که بهترین عملکرد و قیمت را دارد، انتخاب کنید. همچنین، از طریق ارتباط با شرکت کمسان، می‌توانید اطمینان حاصل کنید، فیلتری که خریداری می‌کنید، اصلی و با کیفیت است و بهترین نتیجه را برای کمپرسور اسکرو شما به ارمغان می‌آورد.

سخن آخر

فیلتر کمپرسور اسکرو نقش بسیار حیاتی در عملکرد و عمر مفید دستگاه دارد. با توجه به اهمیت جداکنندگی هوا، روغن و آب در کمپرسور اسکرو، استفاده از فیلترهای با کیفیت و مرتبط با نوع کمپرسور بسیار ضروری است. این فیلترها نه تنها از ورود ذرات جامد و رطوبت به داخل کمپرسور جلوگیری می‌کنند، بلکه باعث بهبود عملکرد دستگاه و افزایش عمر آن می‌شوند.

بهتر است همواره به تعویض دوره‌ای و مرتب فیلترهای کمپرسور اسکرو توجه شود، زیرا این کار به حفظ کارایی و کاربری بهینه دستگاه کمک می‌کند و از وقوع مشکلاتی ناشی از ورود ذرات آلوده و رطوبت به داخل کمپرسور جلوگیری می‌کند.

سوالات متداول

فیلتر کمپرسور اسکرو وظیفه جداسازی هوا، روغن و آب از هم انجام می‌دهد و از ورود ذرات جامد و رطوبت به داخل کمپرسور جلوگیری می‌کند.

تعویض دوره‌ای و مرتب فیلترها (طبق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنما) از اهمیت بالایی برخوردار است تا عملکرد بهینه دستگاه حفظ شود و از ورود ذرات جامد و رطوبت به داخل کمپرسور جلوگیری شود.

عدم تعویض به موقع فیلتر می‌تواند باعث کاهش عمر مفید دستگاه، کاهش عملکرد کمپرسور، و ورود ذرات جامد و رطوبت به داخل کمپرسور شود.